Yogyakarta, zaterdagochtend - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jeannette Wientjes - WaarBenJij.nu Yogyakarta, zaterdagochtend - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jeannette Wientjes - WaarBenJij.nu

Yogyakarta, zaterdagochtend

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

19 November 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Vanmorgen 04.30 uur tijd om op te staan maar de moskee wekte al om 04.00 uur dus de wekker overbodig gezet.
Klokslag 05.00 uur stond de taxi voor om ons viertjes naar de grootste tempel "De Borobudur " te brengen. Op de heenreis hebben we genoten van de aparte dingen die we zagen zoals een eenden hoeder, de diepe rivieren en de brommers met hun houtlading, kasten en andere grote dingen die ze hiermee vervoeren. Bij te tempel aangekomen hebben we afgesproken om 09.00 uur bij de taxi te zijn en te overleggen of we nog meer tijd nodig hadden om alles te kunnen zien wat we wilde. Zo gingen we gevieren al om iets over zes naar de entree en was het nog relatief rustig. Ieder ging zijn eigen weg en ik besloot mijn weg van boven naar beneden te gaan doen, het was vrij rustig en ik had alle tijd om mooie foto's te maken en alles goed te bekijken. Jammer dat het uitzicht beperkt was door de nevel, mag ik van geluk spreken dat ik geen zonsopgang heb geboekt want dan had ik onnodig veel voor mijn ticket moeten betalen. Nadat de onderste ring was bekeken kwam de stroom bezoekers op gang en binnen de kortste keren werd ik diverse malen gevraagd voor een foto of dat ze met mij op de foto wilde. Dus ik zal na deze dag best wel een bekende zijn en op vele facebook pagina's bij de schoolkinderen staan. Mijn weg heb ik verder vervolgd naar het resort wat er schitterend bijlag met de prachtige tuin en het mooie terras. Daarna heb ik naar " The Ellifant house" waar ik werkelijk verbaasd was en heb genoten van de olifanten. Zij kregen een schob beurt en werden in bad geschrobd en
afgespoeld. Ik heb ze zelfs aangeraakt en geaaid, mooie tedere
foto' s waar duidelijk te zien is dat ze genoten van hun was beurt.
Daarna nog even een bergje op en langs het museum wat ook de moeite waard was en dus de afbeeldingen in de muren van de tempel weergaf.
Op de terugweg naar de chauffeur troffen we elkaar zodat we gevien rond negen uur bij de taxi aankwamen en onze weg naar het hostel alle vier aanvaarde. De chauffeur had een andere toeristische route waar we wederom van genoten hebben. 11.00 uur waren we weer thuis moe maar voldaan begonnen we aan ons ontbijt en na een middag dutje kan ik er vanmiddag wel weer tegen.

• 20 November 2016 - 09:57

Claudia :

Lieve Jeannette,
    Fijn, dat je het zo goed naar je zin hebt! Ik ben super benieuwd naar de foto's en lees met veel plezier jouw reisverslagen.
    Lieve groetjes van ons.