Tweede dag canggu - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Jeannette Wientjes - WaarBenJij.nu Tweede dag canggu - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Jeannette Wientjes - WaarBenJij.nu

Tweede dag canggu

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

04 December 2016 | Indonesië, Canggu

Nou, ik was vanmorgen vroeg op en zag uit naar het ontbijt. Eerst even een ticket naar Jakarta kopen, tegenwoordig een fluitje van een cent. Dat had je gedacht, in Nederland maken ze het wel zo moeilijk met allerlei beveiligings code's en wachtwoorden voor een Credit Card. Na eindelijk de code te hebben ontvangen, wat zo ontzettend traag ging zodat ik al een bericht had gedaan het nogmaals te verzenden. Nou dan krijg je een andere code, toen vroegen ze om een wachtwoord. Dat weer ingevuld was de tijd verstreken en moest ik weer een nieuwe code aanvragen. Eindelijk meede ik het voor elkaar te hebben zegt de vliegtuigmaatschappij, ERROR!
Het zat dus niet echt mee en inmiddels van de tijd voor het ontbijt verstreken en kreeg ik met een vriendelijk gebaar van de goed lachse bediende nog een kop thee en een toast met jam.
Daarna eerst maar even mijn ticket laten printen voordat ik mijn dagje uit begin, gelukkig ging dat voorspoedig en was ik om elf uur gereed om aan mijn voorgenomen wandeling te beginnen. Na een half uurtje lopen vond ik een leuk terrasje aan zee waar ik lekker uit de zon, mijn drankje en boek ter hand heb genomen. Ik zat helemaal in het boek, toen ik constateerde dat ik flink aan het verbranden was. toch wat meer schaduw opgezocht en toen zoals hier gebruikelijk is de kaart gevraagd en weer wat lekkers uitgezocht. Het is hier lekker relax, drinken, eten en slapen. Nadat ik weer brandstoffen op had genomen ben ik terug en voorbij mijn verblijf gewandeld Daar stuitte ik toevallig op een net begonnen ceremonie waar heel veel mensen bij aanwezig waren. Na de goedkeuring wat foto's te mogen maken en snel een filmpje genomen van dit aparte, heftige gebeuren en even een filmpje gemaakt. Het geheel een beetje voorbij was en er zeer veel vakantiegangers waren toegestroomd werden we met zachte druk aan de armen weg gestuurd. Het een weer een geslaagde middag waar ik veel heb gezien en heb genoten van iedereen op het strand en dat waren er veel want het is zondag en veel gezinnen met kleine kinderen waren aan zee evenals de jeugd die ook al van alles bedachten om aandacht te krijgen. De laatste kilometers van het strand moest ik in het donker afleggen, dat gaat hier best snel. Nu aan mijn wijntje voor het slapen gaan en morgen alweer mijn laatste dag hier, wat gaat het toch snel.

• 04 December 2016 - 16:46

Gonny:

Nou, je hebt een heel avontuur beleefd. Super reis zo te lezen. Goeie reis terug!!! Liefs Gon!!

• 04 December 2016 - 18:32

Miny:

Hallo Jeannette ,
    Wat heb jij veel gezien en mee gemaakt!
    Een hele goede terugreis en tot ziens.
    Liefs van Miny