Pemuteran Bali - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Jeannette Wientjes - WaarBenJij.nu Pemuteran Bali - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Jeannette Wientjes - WaarBenJij.nu

Pemuteran Bali

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

25 November 2016 | Indonesië, Pemuteran

Gisteren samen gegeten, een biertje en toen Melanie en Iris uitgezwaaid. Vanmorgen al weer vroeg wakker 06.35 uur, het is hier vroeg licht, vandaar. Een douche en mijn rugzak gepakt en toen even wachten tot er iemand kwam voor ons ontbijt te verzorgen. Daarna zijn Roxan en ik naar de haven gegaan voor onze ferry naar Bali. Dit verliep voorspoedig, Bali lijkt erg dichtbij te liggen maar de overtocht nam toch ruim een anderhalf uur in beslag. Aangekomen op Gilimanuk ( de haven) staan Vishnu, Shiva, Devi (de drie eenheid ) ons al op.te wachten? We lopen naar de uitgang van de haven en zoeken een lokaal busje, onderhandelen over de prijs, ik kom uit op 35.000 R naar Pemuteran en Roxan voor 60.000 R naar Lovina Beach. Dus wanneer ik doorga naar Lovina Beach moet ik onderhandelen om voor niet meer dan 30.000 R ook daar te komen. We gingen pas rijden toen de chauffeur vond dat hij genoeg passagiers had. Tijdens de reis kwamen er nog een aantal bij. Onderweg zagen we de apen oversteken en aan de zijkant in de bomen hangen. Twee mannen voor ons zaten hevig te roken in de bus wat voor ons vreemd is, gelukkig waren de deuren van het busje tijdens de rit open, misschien konden ze zelfs niet dicht. Het regende tijdens onze reis, de bus lekte, Roxan die aan de raamzijde zat voelde de nattigheid. Toch maar emmers plaatsen, lachte wij. Toen we bijna bij mijn bestemming waren heb ik de chauffeur gevraagd te stoppen bij Homestay Magnus, hij kon geen engels, dus met mobiel de afstand laten zien en toen lukte het gelukkig. Snel afscheid genomen van Roxan en met mijn kleine en grote rugzak eruit. De regen was inmiddels opgehouden en ik moest een honderd vijftig meter lopen naar mijn verblijf. Dit is duidelijk Hindoestaans gezien het kleurrijke olifanten hoofd dat behoort aan Ganesha met zijn vriendelijke uitstraling en een van de goden uit het Hindoeisme. Na mij te hebben aangemeld word ik naar mijn kamer geleid, wat bof ik weer, het is hier prachtig. Een lekker bed en een schitterend uitziende douche en dat alles in de openlucht, heel apart.
De bediening verontschuldigd zich omdat ik vroeg ben en de bloemen niet in de kamer staan, hij komt mij een kop koffie brengen en gaat overleggen met zijn broer om aan mijn verdere wensen te voldoen. Vandaag even lekker rustig aan doen en morgen wil ik graag snorkelen bij het eiland Pulau Menjangan en het Nationaal Park Bali Barat. Ik ben zeer benieuwd wat ik hier weer allemaal beleef, zo wordt gesproken over rifhaaien, roggen en zeeschildpadden. En honderden koraalsoorten. Ik hoop tijdens het snorkelen veel te zien en wil het duiken ditmaal dan overslaan en in plaats daarvan het park doen. Tijdens het schrijven van deze dag ben ik ontzettend gestoord dood de muggen zodat ik mij ga bekijken hoe ik mijn klamboe ga bevestigen. Brrrrr.

• 25 November 2016 - 15:08

Miny:

Hallo Jeanette,
    Wat ben je toch een mooie reis aan het maken,wat maak je toch veel mee!
    Ontzettend leuk om te lezen,wat een ervaring voor jou weer!
    Doe voorzichtig en geniet er van(maar dat doe je ook wel!!)
    Doeg groetjes van Miny